Anglų kalba ir smegenys: prie ko čia tos smegenys?
Kai suprantame kaip veikia smegenys mokymosi metu, kokie procesai vyksta kai bandome automatizuoti užsienio kalbą ir kaip veikia atmintis, mes galime pagreitinti kelionę į sėkmingą komunikaciją užsienio kalba.
Pavyzdžiui vienas iš parazitiškiausių kalbos mitų, kurį neigia mūsų visą žinančios smegenys: išmoksiu gramatiką ir žodyną = galiu kalbėti užsienio kalba.
Deja, deja…
1. Mums informacija prieinama taip, kaip ji yra įrašoma. Jei aš išmokstu anglų kalbos gramatiką, vadinasi aš moku taisykles, ne jų panaudojimą kalbėjime. Jei aš išmokstu pavienius angliškus žodžius, aš juos sugebu ištraukti iš smegenų (prisiminti) kaip pavienius anglų kalbos žodžius, ne kaip komunikacijos įrankį pilniems sakiniams.
2. Kas liečia mokymosi aplinką, mes turime dvi ilgalaikes atmintis: viena yra atsakinga už faktus – viskas, ką išmokstu sąmoningai ir galiu paaiškinti (šiuo atveju gramatikos struktūros ir žodžiai). Kita atmintis yra atsakinga už įgūdžius, tokius kaip kalbėjimas. Pasakėte kažką angliškai ir po poros sekundžių supratote, jog pasakėte neteisingai? Jūsų įgūdžių (procedūrinė) atmintis įvykdė ‘pasakymą’, o jūsų faktų atmintis (deklaratyvioji) suprato, jog buvo pasakyta neteisingai. Dažnai suaugę žmonės jaučia bloką kalbėti anglų kalba: ‘žodyną, gramatiką turiu – kodėl negaliu kalbėti?’ Jūsų procedūrinė atmintis nėra pakankamai išlavinta: mokymosi kelias į šias dvi atmintis skiriasi.
Čia tik maža ledkalnio viršūnė, atsakinti į klausimą kodėl reikia atsižvelgti į smegenis mokinantis anglų kalbą.
️
Pradėkime mokytis protingai ir pralaužkime anglų kalbos ledus!
Cheetah.lt – anglų kalbos mokykla suaugusiesiems pasiremiant smegenų veikla