Apie

Kodėl Neuromokslas?

cheetah.lt nuotrauka - anglų kalbos mokymasis, paremtas neuromokslu

Cheetah.lt įkūrėja Viktorija moko anglų kalbą jau septynerius metus, baigė Oksfordo universitetą ir pusę gyvenimo praleido gyvendama Londone bei įvairiuose Europos šalyse. 

Dirbusi su lyderiaujančiomis kalbų mokyklomis Lietuvoje ji negalėjo suprasti, kodėl vieni mokiniai progresuoja per porą mėnesių, o kiti metus laiko užstrigę vienoje vietoje, nors su visais dirbama vienodai. Išbandžiusi įvairiausius pasaulyje pripažintus mokymų metodus, Viktorija nusprendė, jog vienintelis objektyvus faktorius siejantis visus mokinius yra smegenys, tad kodėl nepasižiūrėjus kas vyksta smegenyse kai mokomės?

Jai nebuvo sunku suburti neuromokslininkų komandą, kurie padėtų jai naviguoti kognytiviosios psichologijos srityje. Pati pagilinusi savo žinias edukacinio neuromokslo (educational neuroscience) srityse Harvardo, MIT ir Kembridžo universitetuose, ji pradėjo rinkti vis daugiau ir daugiau medžiagos apie smegenų veikla mokymosi aplinkoje. 

Atsižvelgiant į tokius faktorius kaip limituotas pamokos laikas, nusistovėję įsitikinimai apie kalbos mokymąsi bei gimtosios kalbos aplinka, Viktorija susidūrė su iššūkiu: kaip pritaikyti šią informaciją į pamokos formatą?

Siekiant geriausių rezultatų cheetah mokymo sistema buvo lipdoma kartu su įvairių amžių bei lygių mokiniais, nuolat sekant jų progresą santykyje su mokymų trukme ir atsižvelgiant į mokinių suteiktą grįžtamąjį ryšį bei jaučiamą progresą per daugiau nei 5000 individualių pamokų.

Surinkti tyrimai taip pat atsakė į tokius klausimus kaip kodėl mokiniai sugeba suprasti gramatiką, bet nepritaiko jos kalbėjime, kodėl kalimas nėra efektyvus mokymosi būdas, kaip išlaikyti informaciją ilgalaikėje atmintyje bei kodėl dažnas mokinys užsiblokuoja kai reikia kalbėti, nors anglų kalbą mokosi jau ne vienerius metus. Taip pat pastebėjusi, jog daugelis mokinių atlieka žemesnio lygio klaidas, tačiau to lygio vadovėlis šių klaidų neadresuoja, Viktorija kartu su komanda apžvelgė 56 populiariausius anglų kalbos vadovėlius taip sukurdama sistemą, pagal kurią gali išmokti kiekvienas.

Viktorijos pagrindinis siekis yra pakeisti nusistovejusius įsitikinimus apie mokymąsi ir padėti žmonėms suprasti bei integruoti neuroedukologiją į kiekvieną mokymosi patirtį.